Datum: 9 September 2019

Jobbeskrivning

Vi på Hisingens Truck AB söker vi nu en kontorist som vill jobba med hela processen med att ta fram lösningar åt våra kunders unika last och prisförfrågningar.

Du som söker ska ha tidigare erfarenhet av sjöspedition.

Erfarenhet utav andra transportslag (flyg, bil, tåg) är en extra merit då vi gärna erbjuder våra kunder en dedikerad kontaktperson för deras kompletta logistiklösningar.

Du kommer i denna roll arbeta med att ta fram pris- och last förslag, fakturera och ha resultatansvar, samt ha daglig kontakt med våra kunder, leverantörer och partners runtom i världen för såväl export- som importlösningar.

Rollen innebär mycket eget ansvar och kontakt med interna och externa kontaktytor över såväl mail som telefon, där i mångt och mycket engelska kommer bli en stor del av din vardag.

 

Din profil

Du ska ha minst några års erfarenhet av spedition.

Tjänsten kan delvis utformas utifrån den erfarenhet och kunskap du har med dig och har du tidigare kundrelationer du själv vill bygga vidare på är detta av intresse.

Det är viktigt att du är kommunikativ, har ett stort kundfokus och gillar att lösa problem. Du har en förmåga att prioritera, lägga struktur och stimuleras av att jobba med andra även om jobbet ofta utförs mycket under eget ansvar. En positiv inställning är väldigt viktigt, samt en önskan att utvecklas och ta sig an nya saker.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vid intresse, v.v maila

leif@hisingenstruck.se